Tworzymy za pomocą sztucznej inteligencji (AI) portrety bohaterów lektur obowiązkowych – lekcja otwarta

Portret wygenerowany przez Midjourney

31 marca 2023 roku w klasie VIII b na języku polskim odbyła się lekcja otwarta. Temat zajęć brzmiał: „Tworzymy za pomocą sztucznej inteligencji (AI) portrety bohaterów lektur obowiązkowych”.

Podczas zajęć uczniowie utrwalili wiadomości o bohaterach lektur obowiązkowych, ale zrobili to w bardzo nietypowy sposób. Mianowicie wykorzystali do tego sztuczną inteligencję (AI).

Prowadząca zajęcia, p. Magdalena Kobiałko-Nowak, zapoznała uczniów z generatorem obrazów Midjournej, czyli z bardzo popularnym generatorem obrazów opartym na sztucznej inteligencji. Potrafi on tworzyć rozmaite wizualizacje na podstawie opisów wprowadzanych przez użytkownika. Na podstawie zebranych informacji, algorytmy mogą generować nowe, unikatowe wizualizacje w nieskończoność. Dlatego ich możliwości są w zasadzie nieograniczone.

Następnie nauczycielka poprosiła uczniów o wylosowanie karteczek z postaciami z lektur obowiązkowych. Zadaniem uczniów było wygenerowanie portretu wylosowanej przez siebie postaci. Następnie, aby zacząć swoją przygodę z Midjourney musieli założyć konto na Discordzie. A po założeniu konta i zalogowaniu się, przejść na stronę www.midjourney.com.

Cała trudność polegała na tym, by tworzyć skuteczne prompty, czyli komunikaty tekstowe tworzone przez użytkownika, na podstawie których sztuczna inteligencja wygeneruje obraz. Oznaczało to, że uczniowie muszą znać dokładnie wylosowaną przez siebie postać i podać jej, jak najwięcej, cechy charakterystyczne.

Na zakończenie uczniowie prezentowali swoje prace na forum klasy. Przykładowe prace można zobaczyć poniżej (Mały Książę i Pan Tadeusz).

Lekcję obserwowali nauczyciele naszej szkoły oraz zaproszeni goście, w tym członkowie międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu. Lekcję prowadziła p. Magdalena Kobiałko-Nowak.

1 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*