Gry planszowe to aktywność dostępna dla wszystkich, bez względu na pochodzenie, wiek, status społeczny, czy materialny. Ich wybór jest coraz bogatszy, obejmują różną tematykę, są również dostosowane do wieku i możliwości „graczy”.
Warto po nie sięgać, ponieważ nie tylko świetnie wypełniają czas, ale również wspierają rozwój dziecka, m.in.:
- kształtują odporność emocjonalną,
- rozwijają umiejętności interpersonalne,
- wzmacniają potencjał twórczy,
- rozwijają pasje i zainteresowania,
- rozwijają pamięć, mowę i myślenie,
- doskonalą umiejętności matematyczne.
Wiedzieli o tym uczniowie klas III, dlatego postanowili wziąć udział w projekcie edukacyjnym „Kraina gier planszowych”. Podczas jego realizacji podjęli się wielu działań. Na początku gromadzili informacje na temat historii gier planszowych, wykorzystywali do tego źródła internetowe. Z zebranych wiadomości powstały ciekawe notatki słowno-obrazkowe.
Odbyły się również rozgrywki towarzyskie. Chętni uczniowie mogli przynieść do szkoły ulubioną grę z domu i po zaprezentowaniu jej i zapoznaniu z zasadami, zapraszali do wspólnej zabawy koleżanki i kolegów.
Kolejnym etapem było przygotowanie „Gry dla Przedszkolaka”. Uczniowie w grupach, po wcześniejszym przygotowaniu projektu i omówieniu go, przygotowywali plansze, pionki i kostki dla swoich młodszych kolegów.
Podsumowanie projektu odbyło się w przedszkolu, gdzie gry zostały zaprezentowane i przetestowane podczas wspólnej zabawy.
Zdjęcia z projektu dostępne są w szkolnej galerii.
Aleksandra Klisz-Przerwa
Katarzyna Popławska