9 marca w klasie II a odbyła się lekcja otwarta mająca na celu zaprezentowanie wykorzystania podstawowych funkcji robota Photon na zajęciach lekcyjnych.
Podczas zajęć uczniowie utrwalali materiał z edukacji polonistycznej: części mowy, ortografia, wyrazy bliskoznaczne. Z wykorzystaniem robota uczniowie zostali podzieleniu na cztery 3-osobowe grupy, następnie korzystając z funkcji „koło fortuny” robot zdecydował, która grupa rozpoczyna grę. Na macie znajdowały się kartki ze znakami zapytania. Zadaniem drużyny było doprowadzenie robota do wybranego znaku za pomocą joysticka, następnie kolejna osoba z grupy wybierała kategorię (kolor) głaszcząc robota po głowie. Uczniowie losowali pytanie, po naradzie wspólnie udzielali odpowiedzi. Jeśli odpowiedź była prawidłowa zabierali znak zapytania zbierając w ten sposób punkty. Gra przebiegła w pięciu rundach, można było trafić na „bonus”, który dawał możliwość zdobycia kolejnego punktu. Uczniowie powtórzyli zasady ortograficzne, utrwalili znajomość części mowy oraz umiejętność podawania wyrazów przeciwstawnych. Podczas gry dzieci ćwiczyły umiejętność współpracy w grupie, podziału ról, uważność, cierpliwość, a także wykorzystanie robota i posługiwanie się nowoczesnymi technologiami. Grę zakończyliśmy tańcem korzystając z funkcji „instruktor tańca”.
Wykorzystanie robota Photon pozwoliło na uatrakcyjnienie zajęć i zwiększenie zaangażowania uczniów.
Katarzyna Popławska
1 komentarz