W dniach 19–26 lutego w naszej szkole odbył się Tydzień Kultury Języka Ojczystego. Uczniowie klas I-III brali aktywny udział w wydarzeniu, poprzez realizację różnego typu zadań. Każdego dnia meli oni do wykonania rozmaite zadania.
Dzieci przygotowały opis i portret ulubionego bohatera z wybranej lektury, zapoznały się z biografią Jerzego Bralczyka i Agnieszki Frączek oraz odpowiadały na pytania dotyczące ich zasług dla języka polskiego. Ilustrowały wyrazy z trudnościami ortograficznymi, korzystali ze słowników.
Chętni uczniowie przygotowywali fragmenty książek polskich autorów, które czytali głośno kolegom na przerwach. Na podsumowanie tygodnia pracy i zabawy chętni uczniowie napisali wspólnie dyktando. Podczas zajęć uczniowie zgłębiali swoją wiedzę na temat języka polskiego i ćwiczyli kulturę wypowiadania się.
Podczas zajęć bibliotecznych u Pani Basi uczniowie w grupach wykonywali gry językowe. Dzieci wykazały się niezwykłą pomysłowością, jak również zdolnościami plastyczno-technicznymi. Były karty, memory, gry planszowe, zagadki – wszystko związane z językiem polskim, głównie orografią. Teraz dzieci korzystają z własnoręcznie wykonanych gier zarówno podczas zajęć, jak i na przerwach.
Źle mówić i pisać, znaczy krzywdzić swoją mową tych, którzy ją budowali.
Janusz Korczak
Dzieci podczas wykonywania zadań wykazały się starannością, pracowitością i pomysłowością, a także pokazały, jak ważna w życiu jest kultura i szacunek do języka.
Uczniowie, którzy wzięli udział we wszystkich zadaniach zostali nagrodzeni dyplomami za zaangażowanie i znajomość kultury języka polskiego, a piękne prace do dzisiaj zdobią korytarze naszej szkoły.
Katarzyna Popławska