Projekt edukacyjny „Mali matematycy”

Uczniowie klasy I a w roku szkolnym 2021/2022 rozpoczęli przygodę z ogólnopolskim projektem edukacyjnym pod hasłem „Mali matematycy. Gdzie kryje się matematyka”. Projekt realizowany jest w ramach programu Uniwersytet Dzieci w Klasie, który został objęty patronatem honorowym Ministra Edukacji i Nauki.

Program oparty jest na metodzie pytań i doświadczeń, której głównym założeniem jest nauka przez samodzielne eksperymentowanie i wyciąganie wniosków przez uczniów. Dzieci poprzez doświadczanie rozwiną kompetencje matematyczne, a przede wszystkim umiejętność praktycznego zastosowania wiedzy w życiu codziennym.

Uczniowie mają już za sobą dwie „lekcje na rozgrzewkę”. Jedną z nich była nauka koncentracji uwagi. Uczniowie wykorzystując zmysły wykonywali różnorodne ćwiczenia, doświadczali, wnioskowali, mówili, co przeszkadza im w koncentracji, m.in. szukali różnic, wychwytywali dźwięki, lepili bałwana z plasteliny z zasłoniętymi oczami. To była wspaniała zabawa.

Druga „lekcja na rozgrzewkę” miała na celu uświadomienie i zaakceptowanie różnic między ludźmi „Dlaczego każdy z nas jest inny?” – inne zainteresowania, upodobania. Z obydwu lekcji uczniowie wyciągnęli wnioski, a wiedzę, którą zdobyli wykorzystują na co dzień.

Po dwóch „lekcjach na rozgrzewkę” rozpocznie się realizacja tematów właściwych z zakresu matematyki, a będą to między innymi: „Ile papieru jest w rolce?”, „Gdzie jest prawo, a gdzie lewo?”, „Jak narysować koło?”, „Jak mierzymy czas?”, „Czy wszystko da się zważyć i zmierzyć?”.

Katarzyna Popławska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*