Uczniowie klas trzecich zrealizowali drugi projekt z serii „Podróżowanie przez czytanie”. Tym razem wybraliśmy się do Wielkiej Brytanii z misiem Paddingtonem. Projekt korelował treści z edukacji wczesnoszkolnej, języka angielskiego i wychowania fizycznego.
Dzięki uprzejmości Pani Haliny Kirjew, przygodę rozpoczęliśmy od obejrzenia filmu „Paddington 2” w sali Gminnej Biblioteki Publicznej w Świątkach. Czuliśmy się tam, jak w prawdziwym kinie. Oglądaniu towarzyszył nawet ciepły popcorn. Podczas filmu uczniowie wypisywali znane im słówka w języku angielskim. Po filmie odbyło się spotkanie z mamą Michaela, która zebrała dla nas informacje dotyczące Wielkiej Brytanii. Pani Olga opowiedziała nam historię angielskiej herbaty i inne ciekawostki związane z krajem. Następnie odbyła się degustacja herbatki.
W bibliotece szkolnej Pani Basia kontynuowała wprowadzanie w świat Paddingtona i Wielkiej Brytanii poprzez odczytanie fragmentu książki, prezentacje symboli związanych z krajem oraz pracę z mapą.
W kolejnych dniach uczniowie pracowali w grupach tworząc plakaty o Wielkiej Brytanii, rysunki, słowniczki, mapy myśli, pisząc zaproszenie. Z Panią Pauliną dzieci wykonały memory polsko-angielskie, które oprócz świetnej zabawy rozwijały znajomość słownictwa oraz opis Paddingtona w języku angielskim. Wszystkie te działania pozwoliły na stworzenie grupowych leporello. Uczniowie w grupach przygotowali ciekawostki i wykonali 8 plakatów na temat Wielkiej Brytanii: flaga, sport, kuchnia, Stonehenge, rodzina królewska, Big Ben, Londyn, czerwone autobusy,
Na hali spędziliśmy miło czas bawiąc się w gry i zabawy wymagające współpracy i zaufania, to była niezła frajda.
Podsumowaniem było wspólne spotkanie oraz przygotowanie i degustacja kanapek z przysmakiem Paddingtona – marmoladą. Zjedliśmy 40 bułek. Następnie każda grupa prezentowała swoje plakaty i leporello w bibliotece szkolnej w obecności Pani Dyrektor oraz Pani Basi. To była kolejna fantastyczna podróż, która pozwoliła na świetną zabawę i poszerzenie wiedzy na temat Wielkiej Brytanii.
Zdjęcia z realizacji projektu dostępne są w szkolnej galerii.
Aleksandra Klisz-Przerwa
Katarzyna Popławska