Zadanie certyfikacyjne – luty 2022 r.
Temat przewodni: Zarządzanie finansami i sobą w czasie
Zadanie zrealizowaliśmy w klasach I- III wykorzystując scenariusze zamieszczone na stronie finansiaki.pl. Na dwie/trzy godziny lekcyjne świetlica i biblioteka szkolna oraz sale lekcyjne w klasach I-III zamieniły się w sklepy różnych branż. Dzieci przygotowały sklepy wraz z towarami, ustalały i zapisywały ceny poszczególnych towarów, dzieliły pieniądze, a potem były zakupy i symulacja prawdziwej rozmowy na linii sprzedawca- klient. Do niektórych sklepów ustawiały się kolejki. Dochodziło też do „drobnych nieporozumień pomiędzy klientami”, ponieważ zachodziła obawa, że zabraknie jakiegoś towaru.
W trakcie zajęć dzieci miały okazję do tego, aby podnosić kompetencje miękkie, rozwijać kreatywność, wyobraźnię i uczyć się zachowań społecznych. Zajęcia były też okazją do praktycznego rozwijania umiejętności matematycznych.
W ramach podsumowania nauczycielki rozmawiały z dziećmi na temat bezpieczeństwa finansowego i jego związku ze zdrowiem psychicznym, a także zwracały uwagę na rozsądne wydatkowanie swoich środków finansowych i oszczędzanie.
Ewaluacja, w formie informacji zwrotnej od uczniów wykazała, że zajęcia bardzo się dzieciom podobały i jest potrzeba, aby przy następnej zabawie w sklep „zatrudnić” ochronę, która będzie pilnowała porządku w kolejkach.
Zadanie zrealizowaliśmy dzięki zaangażowaniu wychowawczyń klas I-III, kierowniczki świetlicy i bibliotekarki szkolnej.
Dorota Szczerba