przeprowadzenie ankiety na temat działalności S.U. w bieżącym roku.
Podział na sekcje: sekcja ds. sportu, sekcja ds. rozrywki i imprez, sekcja ds. nauki.
Opracowanie planu pracy poszczególnych sekcji.
Redagowanie gazetki R.S.U.
Odpowiedzialni:
Opiekun RSU, Sekcja ds. nauki
II. Zadania związane z kształtowaniem własnego stosunku uczniów do nauki
Sposób realizacji:
Redagowanie w gablocie stałego kącika pod hasłem „Gratulujemy”, „Dziękujemy”, „Krytykujemy”.
Współzawodnictwo w nauce – sylwetki najlepszych uczniów na tablicy „Zastanów się, może to warto!”
Podsumowanie osiągnięć dydaktyczno-wychowawczych za I i II semestr.
Odpowiedzialni:Opiekun RSU, Sekcja ds. nauki, Rada SU
III. Zadania dotyczące uczestnictwa uczniów w planowaniu życia i pracy szkoły oraz kształtowania odpowiedz. za podejmowane działania
Sposób realizacji:
Organizowanie zebrań członków RSU.
Udział samorządów klasowych w wyborach do Rady S.U.
Współzawodnictwo klas o najlepiej pełniony dyżur w klasach V, VI.
Przyznanie Pucharu Przechodniego klasie o najwyższej średniej ocen w ramach konkursu
Aktywne włączanie się w uroczystości szkolne: ślubowanie klas I, Dzień Edukacji, zabawa karnawałowa, Dzień Wiosny, Dzień Sportu, Dzień Ziemi, pożegnanie klas VI.
Dobro dziecka nadrzędną wartością w edukacji szkolnej.
Prawa dziecka a respektowanie ich przez szkołę w codziennej pracy
Podejmowanie prac społecznych na rzecz szkoły i klasy.
Zbiórka używanych podręczników dla uczniów będących w trudnej sytuacji materialnej.
Odpowiedzialni: Opiekun RSU, Sekcja ds. nauki, Rada SU, Wychowawcy, Dyrekcja, Samorządy klasowe
IV. Zadania mające na celu wyzwalanie inicjatywy i pomysłowości uczniów.
Sposób realizacji:
Działalność artystyczna:
zorganizowanie wystawy prac uczniów naszej szkoły
zorganizowanie konkursu dla klas IV, V, VI na najciekawszą zabawkę choinkową.
Działalność rozrywkowa: imprezy ogólnoszkolne np.Andrzejki, zabawa noworoczna, Walentynki, Dzień Wiosny, Dzień Edukacji, Dzień Dziecka.
Odpowiedzialni:Opiekun RSU, nauczyciele informatyki, Komitet Rodzicielski, Rada SU, Sekcja imprez i rozrywki
V. Zadania dotyczące udziału młodzieży w zarządzaniu szkołą.
Sposób realizacji:
Organizowanie akcji zarobkowej np. licytacji prac uczniów.
Wyrażanie opinii Rady S.U. na temat spraw związanych z działalnością i życiem szkoły oraz z wewnątrzszkolnym systemem oceniania.
Rozstrzyganie niektórych konfliktów.
Przestrzeganie ustalonego systemu nagród i kar.
Aktywny udział w ocenie klas dyżurujących.
Odpowiedzialni:
Opiekun RSU, Sekcja ds. imprez i rozrywki, Komitet Rodzicielski, Rada SU
System kar i nagród ustalony przez Samorząd Uczniowski
Nagrody
Przyznawanie Pucharu Przechodniego dla klasy, która uzyskała najwyższą średnią
oraz wykazała się największym zaangażowaniem w działalność na rzecz szkoły.
Nagroda rzeczowa (maskotka) dla klasy najlepiej pełniącej dyżur na terenie szkoły.
Przyznanie nagród książkowych uczniom szczególnie wyróżniającym się w konkursach
i akcjach organizowanym przez S.U.
Grupowe i indywidualne nagrody rzeczowe dla uczniów wyróżniających się w konkursach
i akcjach organizowanym przez S.U.
Kary
Ustna krytyka nagannych zachowań uczniów na zebraniach S.U.