EU Code Week, czyli Europejski Tydzień Kodowania, to oddolna inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczestników w ciekawy i interesujący sposób.

Nasz szkoła przystąpiła do Europejskiego Tygodnia Kodowania (Code Week) pod hasłem Ucz się, baw się i śmiało koduj i w dniach od 7 do 11 października dzieci z klas I-III podejmą aktywności związane z m.in. tworzeniem skryptów w oparciu o aplikację Scratch Junior, kodowaniem tańca, czy układaniem według kodu, wyznaczaniem tras dla Ozobota, programowaniem Dota i Dasha, zaś klasy IV-VI wykorzystają aplikację Scratch Junior na lekcjach informatyki. Podczas zajęć uczniowie zdobędą wiedzę z zakresu kodowania i programowania.

Harmonogram zajęć:

Klasa I a
Dzień tygodnia Temat zajęć
Poniedziałek 07.10 Dyktanda graficzne, zabawa z pikselami, małe kwadraty zamieniamy na obrazki.
Wtorek 08.10 Zagadka Einsteina – logicznie myślimy.
Środa 09.10 Kubeczkowe zabawy – sudoku, kodowanie drogi, kolorowa wieża zgodnie z kodem ułożona, przesuwanki, wyścig kubeczków.
Czwartek 10.10 Kubeczkowe zabawy – sudoku, kodowanie drogi, kolorowa wieża zgodnie z kodem ułożona, przesuwanki, wyścig kubeczków.
Klasa I b
Dzień tygodnia Temat zajęć
Poniedziałek 07.10 Gry i zabawy z kubeczkami – przeliczanie, budowanie, gra w kółko i krzyżyk.
Wtorek 08.10 Zabawy z kubeczkami na podstawie wiersza „Balonik”.
Środa 09.10 Dyktanda graficzne na macie Mistrzów Kodowania – motyl, dom, drzewo.
Czwartek 10.10 Gra „Ściganka” na macie Mistrzów Kodowania.
Klasa II
Dzień tygodnia Temat zajęć
Wtorek 08.10 1. Kodowanie za pomocą maszyny szyfrującej Juliusza Cezara.
2. Zabawa logiczna „Mucha wyszła”.
3. Zakodowany taniec.
Środa 09.10 1. Halo, czy mnie słyszysz?
2. Gra „Ściganka”.
3. Kodowanie na macie edukacyjnej.  
Klasy IV-V
Dzień tygodnia Temat zajęć
Poniedziałek 07.10 1. Scratch – liczenie punktów. Tworzenie skryptu liczącego punkty. Zmienne w programach.
2. Tworzymy prostą grę „Strzelnica”.
3. Scratch – sterowanie postacią. Nauka sterowania postaciami przy użyciu myszki i klawiatury.
Wtorek 08.10 1. „Berek” – tworzenie prostej gry.
2. Tworzymy prostą grę „Strzelnica”.
Środa 09.10 Tworzymy prostą grę „Strzelnica”.
Czwartek 10.10 Berek” – tworzenie prostej gry.